Pagina's

7 nov 2011

OudGoed (8)

Zoals julllie vast wel begrijpen is er niet veel aan het 'oudgoed' gedaan deze maand. Alles lag nl. op mijn atelier uitgestald en om niet het hele overzicht kwijt te raken, heb ik het daar maar laten liggen.
Maar het mooie van 'de stok achter de deur datum' is, dat ik vandaag toch nog even mijn nieuwe aanwinst heb gefotografeerd en in mijn boekenkast ben gedoken om wat inspiratie op te doen. Het boek waar deze foto's uit zijn, is gekocht in het Zeeuws museum in Middelburg.
Alles wat met klederdracht te maken heeft, daar smelt ik voor en het leuke van dit boek is de mix van antieke kostuums en onderdelen daarvan gefotografeerd in een moderne setting.
Maar gelukkig staan er ook veel kantjes, stoplappen en prachtige stofjes in. Ik krijg dan gelijk neigingen om zelf zo'n boekje aan te gaan leggen....maar ik bedwing mij, eerst het oudgoedproject maar eens afmaken!
En dan de nieuwe aanwinst, na 3 dagen in de 'action white', kwam het gelukkig wit en schoon te voorschijn. Witte kraagjes zijn van alle tijden, het fleurde een donkere jurk zo mooi op. Ik kan niet zo goed bepalen hoe oud dit kraagje is, maar mijn oma droeg deze ook, dus krijgt het een mooi plaatsje op mijn oudgoedquilt.
Wil je meer 'oudgoed' bewonderen, bij Joke zag ik al veel moois, bij Marcella en Monica ga ik nog even buurten, wat een inspiratie weer!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...