Pagina's

7 nov 2011

OudGoed (5)

Dit prachtige zakdoekje vond ik in een winkel, waarschijnlijk nieuw, maar het past prima bij mijn oudgoed project. Ja, want een project kan je het zo langzamer hand wel noemen.
Schreef ik vorige keer al dat ik ook een boekje wilde maken, waar de foto's en brieven van mijn oma Elisabeth in komen? De start is gemaakt, ik had nog een mooi boekje met ringband, zodat er veel in geplakt en genaaid kan worden. Voor dat boekje heb ik eerst een omslag gemaakt, op de foto nog met spelden erin, ondertussen netjes op een lapje oud damast genaaid. Wat je ziet zijn de voor en achterkant van de omslag, versierd met prachtige punten van kleine servetje. Ik ben nog aan het zoeken naar andere 'stukjes' om erop te naaien.
De quilt vordert langzaam, er is weer een blok bij gekomen. Allerlei stukjes oud laken heb ik hierop verwerkt. Het zijn echt de 'mooie stukjes, de rest was goed versleten. Hoe groot de quilt uiteindelijk worden zal weet ik nog niet. Misschien 4 grote blokken en daaromheen een serie kleine blokjes...
Op proef liggen de blokken even bij elkaar. Er moet nog wat rood terug komen hier en daar, maar dat gaat vast wel lukken. Met het miniquiltje ben ik nog aan het schuiven, het ligt daar alleen nog maar op proef! Voor meer details kan je inzoemen met een klik op de foto's
Ik ben benieuwd of Marcella, Joke en Monica op deze zonnige zondag ook al een update hebben geplaatst, gaan jullie mee op visite... O, ja, en wil je ook aan iets met oud linnengoed beginnen, laat het maar weten, dan zet ik je op de lijst.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...