Pagina's

22 feb 2019

Lente in mijn hoofd...

Deze kaart kreeg ik voor mijn verjaardag..
Tulpen in een blauwe vaas, geschilderd door Andrea Letterie
Prachtig en inspirerend, zoiets zou ook in stof misschien wel te doen zijn, 
als middenstuk van een heerlijke lente quilt....

Maar goed, ik was dus jarig, zo'n leeftijd waarvan je vroeger dacht,
dat je dan wel stokoud zou zijn, alleen, ik heb geen stok en oud voel ik mij ook niet,
dus ga ik gewoon lekker door met dat wat ik het allerleukst vind...
juist ja..met in lapjes knippen..
En die verjaardag, die is uitbundig gevierd!

En dat de lente in mijn hoofd zit, is maar al te waar..
Tussen alle drukke dagen en de verhuizing van mijn ouders door,
heb ik echt in lapjes zitten knippen. 
Het is een beginnetje van een quilt, waar ik een paar maanden geleden
 al de mal voor had gekocht en in een bak lapjes voor verzamelde.
Het ontwerp van is van Treehouse Textiles, uit Australië 
de June Dyson Coverlet.
In die quilt zijn stoffen verwerkt van oude jurken en rokken,
dat sprak mij gelijk zo aan, dus ging ook bij mij de schaar
in een oude jurk....
De octagonnen moeten nog geknipt worden, 
maar wat dacht je van appels en peren in een quilt..
voor nu, fijn weekend en tot snel
Betty
  


7 opmerkingen:

Floor zei

Wat leuk om een oude jurk te gebruiken in een quilt. Gelukkig had je die nog.
Ik zou terug moeten naar de jaren 60 - 70 om nog een jurk te vinden, maar die heb ik allang weg gedaan :-)
Lekkere fruitige quilt gaat dat straks worden.
Zie daar tulpen met bol in een droge vaas staan, best een beetje zielig zo zonder water, maar dat schijnt te kunnen.

BezigeBijMirjam zei

Nog van harte gefeliciteerd Betty. Leuk deze quilt. Treehouse textiles heeft zulke leuke patronen. Ik zie ze dikwijls voorbij komen op een Australisch blog dat ik volg. Voor één ben ik ook aan het verzamelen.🤗

Phyllis zei

Wat een vrolijkheid, ik zie de zon in de kleuren in deze foto's, heerlijk!

Jane in Cumbria zei

Dat wordt mooi! Echt fleurig ook. Die oude jurken hadden wel wat. Nog gefeleiciteerd met je verjaardag! Ik heb binnenkort ook zo'n stokoude...

Marja zei

Wat een leuk patroon, en je hebt gelijk de lente spat er vanaf!

Groet

Annemiek zei

Lente het begint langzaamaan te komen. Dus goed idee om met een lentequiltje te starten. Gelukkig is het fruit nog niet zo ver, eerst de bloesem nog. Goed weekend

Karen Baking Soda zei

Oh heerlijk, ik zie ruitjes, stipjes en blommen. Instant succes en verliefd!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...