Pagina's

9 mrt 2019

Coverlet...en vriendjeskettingen...

Soms, als ik het heel druk hebt met dingen die niets met quilten te maken hebben,
maar ik toch iets in mijn handen wil hebben..
al is het maar om tot rust te komen,
begin ik gewoon een heel eenvoudig patroon! 
En zo'n patroon is de June Dyson Coverlet.
(een coverlet bestaat uit 2 lagen, een top en een achterkant, geen vulling dus) 
In het vorige blog zag je al een beginnetje en nu is 
er een rand met vogeltjes, het lijken wel kolibrietjes, bij gekomen!
Ineens zit ik midden tussen de Tilda stoffen, zoals je ziet. 
Ze zijn zo mooi en kleurrijk, ik wordt er helemaal blij van.
Het patroon is van Treehouse Textiles
 en deze week lieten zij de nieuwe Simply Vintage zien waar het patroon in staan!!
Super leuk toch hoe oude katoentjes gebruikt zijn in deze coverlet!

Deze weken waren vol met workshops..
bij Dorry in Overloon



En bij Janine (van house of quilts) in Brielle




Het waren heerlijke dagen, met veel enthousiaste quiltsters!
Na de workshop volgt ook altijd nog een Show&Tell van mijn quilts,
om met een kopje thee even tot rust te komen na het harde werken..

Donderdag 21 maart is voorlopig de laatste vriendjesketting workshop
 bij Quiltshop Leur in Etten-Leur.
Wil je ook weten hoe deze ketting gemaakt wordt,
dan kan je je hier << opgeven!

6 opmerkingen:

Quilt it & Dotty zei

Wat was het weer een feestje te mogen ontvangen Betty! En die Tilda borderstof staat er echt perfect bij! Wohooo!!!

Marja zei

Wat een drukke dagen heb jij achter de rug, en wat een leuk patroon heb je weer gevonden.

Groet,

Floor zei

Fijn dat je weer veel mensen blij hebt gemaakt met het laten zien van je mooie quilts Betty.
Die Coverlet vind ik er eigenlijk helemaal niet zo makkelijk uit zien hoor, moet je toch nog wel je aandacht bij houden denk ik.
Worden die twee lagen eigenlijk wel op de een of andere manier aan elkaar genaaid, dus zoiets als we bij quilts doen, of wordt het een soort van dekbedhoes?

Guusje, zei

Je laat weer veel moois zien. Leuk om wven mee te mogen genieten en leuk te lezen dat je zulke leuke workshops hebt gegeven.

Phyllis zei

Ik heb genoten van je workshop en de dag bij Dorry, happy memories!

Linda @ kokaquilts zei

Ah, I see you too are making the 'June Dyson' coverlet quilt. I have the pattern, some fabrics all ready, but have yet to start mine! I will pop back to see how you progress... no pressure :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...