Pagina's

6 apr 2019

De 'Rowdy' en nog zo wat dingen...

 Mijn lijst met 'aftemakenquilts' spookt door mijn hoofd..
Zoals de Rowdy Flat Librairy van Susan Smith!
 Alle blokken zitten aan elkaar, al een poosje en daarna stopte het gewoon.
Ik wist niet of ik de randen met mandjes er nog om heen zou maken
en zolang ik twijfelde, hoefde ik er niet aan verder...
O, jee, wat een slecht excuus!!
Deze week heb ik haar opgehangen om er nog eens goed naar te kijken,
kon ik gelijk een fatsoenlijke foto ervan maken.
En na wat passen en meten, heb ik besloten dat de randen er toch aan komen.
Ik was bang dat het weer zo'n grote quilt zou worden, maar dat valt 
gelukkig best mee!
Alle lapjes, patroondelen en stroken stof zijn ingepakt
en gaan mee naar 'la douche france'
En nu maar hopen dat de Franse rust goed is voor de Rowdy..

Gisteren een dagje Haarlem.
 De zon scheen en een dag op pad met mijn lief, betekent museumbezoek..
 Op weg naar het Frans Hals Museum,
 waar de expositie Museum in Bloei was,
heel veel prachtige bloemstukken met tulpen, lelietjes van dalen, ridderspoor..
Het was echt zo genieten, een museum vol bloemen
en banken waar je heerlijk op kon zitten..het voelde zo huiselijk aan.
 en bijna naast het museum..een super quiltwinkel
Met een paar mooie lapjes en gezellig bijgepraat met Tamara,
liepen wij slenterend door de steegjes en straten richting
terras, voor een lunch in de zon!!

Op de valreep nog even een foto van 
Kaatje..
Ze is gewassen en opnieuw opgevuld, want na 42 jaar
was ze zo dun geworden..te zielig gewoon!
Het is een Kathe Kruse popje, 23 cm groot en ooit gekocht als 
cadeautje voor onze 1 jarige dochter..
Dank je Floor voor je stimulerende woorden, je ziet het is gelukt!!

10 opmerkingen:

Carin zei

Dag Betty,

veel plezier in Frankrijk, lekker prikken aan al je projecten :-)
Een hartelijke groet van Carin uit Bunnik

Annelies zei

Wat ziet de Rowdy er mooi uit en wat een lieve Kaatje !

Ineke zei

Wat een lieve Kaatje en veel plezier in Frankrijk. Altijd handig om wat te patchen en quilten mee te nemen!

Anoniem zei

Hallo Betty,fijn dat jullie weer a France gaan! Mischien tot ziens? Wij gaan ook binnenkort! Thera

Karen Baking Soda zei

Haarlem, Mijn geboortestad! Zulke leuke straatjes waar het Frans Hals zit.
Veel plezier in la douce!

Floor zei

Ooohhh Betty, wat is ze mooi geworden! Zo fijn dat je het originele lijfje behouden hebt.
Ook al heeft het misschien nog wat plekjes, dat hoort gewoon bij haar toch?
Heerlijk genieten van deze lieve pop. Misschien mag ze wel mee naar Frankrijk :-)
Fijn dat je die mooie quilt toch gaat afmaken, wordt straks weer een pracht exemplaar.
Veel plezier in Frankrijk, en laat een beetje zon voor ons over :-)
Groetjes,
Floor

Phyllis zei

Heerlijk , la douce France en dan zo'n mooi project mee. Dagje Haarlem, nou daar is een idee, dat gaan we ook weer eens doen, mooie en leuke stad. Mooie pop, weer helemaal netjes.

Guusje, zei

Wat is de Ro3SFND8400343dy mooi. En Kaatje wat een leukerd veel plezier in Frankrijk.

frameless mind zei

Je Rowdy quilttop is zó mooi van kleur. Ben benieuwd welke rand er omheen zal komen. Een mooi project om onder de Franse zon aan te werken!!
Wat een mooi popje. Iets om te koesteren!
Groetjes, Liliane

manuela zei

oh, quel blog passionnant, je le découvre, merci !
Une question :
le tissu de fond sur lequel est photographiée la poupée, savez-vous sa marque, son fabricant ?
J'en ai acheté un petit coupon dans une boutique "La Droguerie" à La Rochelle, il y a 7 ans, mais il n'y a pas de lisière, rien pour permettre de l'identifier :(
Merci, merci si vous pouvez me répondre.
Doux dimanche à vous !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...