Pagina's

28 apr 2019

Nantes 2019

Vanuit ons Franse dorp was het toch nog bijna 700 km rijden om in Nantes te komen, maar die rit was het helemaal waard...
Woensdag, rond 16.00 uur, kwamen wij aan, in hetzelfde hotel als de vorige keer, dat maakte het allemaal eenvoudiger..
we wisten het deze keer gelijk te vinden...
En een uurtje later wandelden wij door Nantes heen.
Het is zo'n leuke en mooie stad, met het kasteel van Anne van Bretagne er midden in en prachtige antieke passages..
Voor mij was dit de 5e keer dat ik Nantes bezocht, 
maar de eerste keer dat wij in 'la Cigale' hebben gegeten...
Een beleving op zich..een restaurant/brasserie uit begin 1900, vol prachtige decoraties en een heel goede keuken! 

De dag erna natuurlijk naar de quiltbeurs....
Oh my.. 
Zoveel moois aan expositie's, zoveel fantastische stoffen en wol winkels en zoveel leuke mensen weer ontmoet!
Ik heb niet heel veel foto's gemaakt, 
maar vooral heel erg genoten van wat ik zag..


De eerste quilts die ik ooit maakte waren logcabin's en de expositie van 
deze antieke was wel heel speciaal. 
Er is een mooi boek van uitgekomen bij quiltmania.

Er was veel te zien
 En te bewonderen..
Dit zijn de quilts van Susan Smith..
wat houd ik toch van haar kleuren..


deze quilts staan allemaal in haar boek, dat pas is uitgekomen..
en zijn straks ook in Amersfoort te zien
bij de Sewing Sisters Quiltmania Tour...

Het was genieten daar in Nantes en gelukkig vond ik ook nog 
wat nieuwe lapjes..voor je weet maar nooit..
Liefs uit Auray, Bretagne,
 waar wij nog een weekje vakantie vieren..
Tot snel
Betty

4 opmerkingen:

Floor zei

Je hebt weer genoten van de expositie. Geen wonder want het zijn schitterende quilts. Ik ga van de week in Amersfoort kijken, voor mij een stuk dichterbij :-)
Dat hotel (restaurant) waar jullie hebben gegeten.... echt prachtig!

Ineke zei

Het moet een geweldig mooie expositie zijn geweest, bij velen al prachtige foto's gezien, waar ik nooit genoeg van krijg. Dus...dank je wel voor je prachtig verslag!
Fijne week!

Annelies zei

Bij ons vandaan 836 km. Toch wat te ver. Geniet nog even in Bretagne. Hier in het Zuiden is het soms best koud.

Else zei

Dank je voor het delen het ziet schitterend uit! Fijne dag zwaaizwaai

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...