Pagina's

8 dec 2018

November vloog voorbij..

Buiten storm en regen, binnen een muziekje en rust!
Nog geen kerstboom in huis,
 wel Amarylissen in een vaas en mijn Daisiesquilt aan de muur
en dat voelt al een beetje als 'bijna' kerst.

Boven zie je mijn laatste ster gemaakt voor de Sterrenquilt.
De stof, waarop hij ligt, wordt de randstof, die om de 16 sterren komt.
Een deel zit al aan elkaar, nu de rest nog..

In november werd ons jongste 'kleintje' 5 jaar en op haar verlanglijstje stond:
-een (2e) bruidssluier (voor als haar vriendinnetje komt spelen) 
-een kroon die past!!
-een superlange paarse prinsessenjurk
- een fiets zonder zijwieltjes.. 
-een praattelefoon..
Voor dat laatste zal ze nog een paar jaar moeten wachten, 
maar haar andere wensen gingen in vervulling..
Het was lang geleden dat ik een jurk naaide, maar erg leuk om voor haar,
van glibberige paarse satijn, een prinsessenjurk te maken.
Ze was er zo blij mee..

In november gaf ik in Lokeren (België) voorlopig mijn laatste sterrenworkshop,
Het is altijd een feestje om naar de Potterije te komen, 
een fijne lesruimte en een enorme verwennerij (warme lunch en dat soort dingen..)
en een grote stoffen en boekenverzameling in de winkel.
Bedankt Marleen en Griet en de cursisten voor weer een heerlijke dag!
Eén van de cursisten, Marleen Weewauters bracht haar Daisiesquilt (in wording) mee,
zo ontzettend leuk om te zie hoe zij het middenstuk heeft gedaan,
een cirkel met de prachtigste broderie perse, echt een eyecatcher!!

En nu de Sterrenquilt bijna af is, denk ik na over een andere quilt.. 
.
Deze dus..er komt een rand omheen met deze blaadjes.
Er liggen er al heel veel geknipt, aar toch moet het nog even wachten,
eerst de sterrentop echt afmaken..ik ken mijzelf!!

Voor nu alvast fijne kerstdagen, geniet van elkaar en met elkaar
of  als je alleen bent, steek een kaarsje aan en verwen jezelf.
Tot snel!!

9 opmerkingen:

Else zei

Zo te lezen een heerlijke November maand achter de rug! Fijne Decembermaand, zwaaizwaai

Marja zei

Die sterren heb je toch maar weer mooi voor elkaar, nu nog 'even' afmaken;)
Ik weet nog van vorig jaar dat die kleine meid op 18 november jarig is, gelijk met mijn moeder, toch? Succes verder met afmaken én met het niet alvast met iets nieuws beginnen.



Groet,

Floor zei

Leuk dat je alweer nieuwe plannen hebt voor een nieuw project. Altijd moeilijk kiezen, want: "we willen zoveel".
De sterren zijn prachtig, echt jouw kleurtjes en stofjes.
Natuurlijk eerst afmaken, zou anders zo zonde zijn....
Prachtig jurkje heb je gemaakt voor de kleine. Alle meisjes willen graag een prinsesje zijn. Gek genoeg heb ik dat vroeger nooit gehad, had zelfs een hekel aan verkleedkleren :-)
Fijne feestdagen gewenst.
Liefs,
Floor

Sabine.v zei

Hallo, ook ik heb genoten van de verwennerij in de Potterije en uw enthousiasme om ons te begeleiden bij het ontwerpen van onze eigen sterrenquilt. Uw nieuwe sterrenquilt is uniek in het stoffengebruik. Kleine meidjes verwennen en tegemoetkomen aan hun wensen zijn de grootste vreugde van alle oma’tjes. Kerstboom is hier ook nog niet geplaatst want de Sinte-geschenken namen alle plaats in beslag.
Ik wens jullie ook een vreugdevol en mooie Kerst toe !

Annemiek zei

Ach wat een prachtige jurk, soms zou je zelf weer even klein willen zijn. Ben heel benieuwd naar je eindresultaat sterren. De kleuren bijelkaar zijn weer prachtig. Fijne decembermaand

Carin zei

Echt beeldschoon, die combi van Daisiesquilt en Amaryllis...
Vorig jaar kocht ik het patroon na je show and tell in Eemnes.
Eind deze maand ben ik met vervroegd pensioen en dan...dan wil ik in december 2019 ook wel (onder meer ;-) ) zo'n mooie achtergrond voor mijn Kerstbloemen afhebben!!
Veel plezier en succes met al je plannen, Fijne Kerstdagen!
Hartelijke groet,
Carin

KijkDaarIs zei

Wat een leuke foto's allemaal...je sterren zijn prachtig ..mooie kleuren ook!
OHHH en de prinsessen jurk geweldig !!!!
Succes met al je plannen ( en met het opzetten van de Kerstboom !

Phyllis zei

Wat een prachtige werkstukken komen hier weer voorbij, echt een blogpost om van te genieten. En een echte prinsessenjurk! Beeldige kleuren en wat knap dat je met dat soort stoffen overweg kan.

quiltsathome zei

Dag Betty,
Wat leuk dat je zelf een prinsessenjurk voor je kleindochter genaaid hebt. En die sterren die je net af hebt .... zo mooi !!
Ik kijk er al naar uit dat ze in een quilt bij elkaar te bewonderen zijn !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...