Pagina's

8 nov 2018

Over machinaal quilten, een vriendjes ketting en sterren..

De weken lijken wel vleugeltjes te hebben..ze vliegen voorbij!

Vorige week alweer was ik 3 dagen aan mijn naaimachine gekluisterd,
om allerlei ingewikkelde (voor mij tenminste..) dingen te leren:
Trapunto, werken met Rulers en Veren voor gevorderden..


Deze laatste foto is van juf Monique de Canne, die ons moeiteloos 
door de dagen heen hielp!!

 Met heerlijke ontbijtjes in de B&B in Ouddorp en na afloop
lekker eten met elkaar..
Wat heb ik veel geleerd en nu in praktijk brengen natuurlijk..

Eén quilttop ligt al klaar om machinaal gequilt te worden:
Een kleurige ketting van lapjes!
Misschien dat er nog een klein randje omheen komt, maar veel groter dan dit wordt het niet,
je moet tenslotte klein beginnen (1.10 x 1.30)

Nu deze top met de ruitjes af is, jeuken mijn handen om met de volgende ruitjes top te beginnen,
maar eerst nog een paar sterren maken..
Ster nummer 11 is af en ster nummer 12 in de maak..
Nog steeds weet ik niet of het hierbij blijft,
misschien toch nog 4 erbij, zodat het een top van 16 sterren wordt?

En op een stralende zondag 'even' naar 
Villa Augustus met mijn lief,
waar de Cosmea nog vol in bloei stond, 
het eten heerlijk was en 
er ruitjes aan de muur hingen..
Ruitjes, ruitjes, ik droom ervan..
tot snel
Betty


3 opmerkingen:

Marja zei

Leuk hoor om weer 3 dagen ondergedompeld geweest te zijn in een (machine) Quilt bubbel. Je KettingenQuilt is zó leuk!! Benieuwd hoe je ervaring Machine Quilten in t 'eggie' zal zijn. Hé leuk, Augustus, dan was je dichtbij;)

Groet,


Floor zei

Altijd leuk om nieuwe dingen te leren, maar soms wel moeilijk.
Ben benieuwd of het je allemaal gaat lukken.
Ben ook zo gek op ruitjesstoffen.

Annemiek zei

Lastig die twijfel 12 of 16 sterren. Dat dilemma heb ik momenteel bij de kompasroos. Gelukkig is er voldoende ander werk onderhanden om toch vooral niet zonder te zitten. Vervelend die spammers. Het worden er steeds meer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...