Pagina's

16 aug 2019

Liberty met gele ruitjes...

Soms verzin je iets niet helemaal zelf....
Zoals hexagonen met mooie liberty stoffen erom heen en 
diamantjes van geel geruite stof..
Dit idee komt uit een boek van Brigitte Giblin

De vaas met bloemen komt uit het boek van 
Susan Smith..een beetje aangepast..dat wel..

 en dan ineens blijkt jouw gele ruitje stof bijna op te zijn
en is er een ander geel stippeltjes stofje..
 dat er net niet helemaal bij past..

Maar het is niet anders, op het franse platteland
 is niets te koop wat maar enigszins op een geel ruitje lijkt..
vandaar die ronde dots..
en echt ..op afstand valt het bijna niet op..
 Gelukkig was er nog een staldeurtje waar de top aan opgehangen kon worden..

een beetje flets zo..daarom nog een foto die binnen is gemaakt..
De top is zo goed als af..alleen nog een rand er omheen..

groetjes..en tot morgen..

7 opmerkingen:

Marion van de Sande zei

Ik vind die combinaties van ideeën juist erg leuk. Overigens denk ik dat er ook in die boeken weinig volstrekt originele ideeën zijn. Het gros is toch een combinatie van bestaande zaken en eigen inbreng en daar is niets mis mee.

Ik vind het een leuke top aan het worden en van een afstand vind ik de twee gele stofjes prima matchen. Benieuwd naar de rand!

Phyllis zei

Dat is toch enig! En zo zonnig! Een vrolijke combinatie van patronen, stoffen en ideeen, helemaal leuk!

Annelies zei

Een echt zomerse top ! Mooi hoor.

sylvia zei

Hier wordt een mens toch blij van?!
X Sylvia

Marianne zei

Wauw wat mooi weer. Ik vind het prachtig die geeltinten in veel van je quilts.

Sjoukje zei

Het ziet er prachtig uit! Juist doordat je keuzes moet maken voor een alternatief krijgt je quilt een verhaal en het werkt fantastisch.

Floor zei

Gele stof, daar denk je niet zo gauw aan, tenminste... ik ben er zelf niet zo van. Toch staat het verrassend leuk.
Jammer dat je te kort kwam, maar dat zie je ik antieke quilts ook zo vaak, gewoon met een ander stofje verder gaan.
Leuk geworden hoor!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...