Pagina's

13 aug 2019

Een doos...vol feedsacks en vintage fabrics..

Wij hebben het Franse platteland weer verlaten, voorlopig tenminste
en ik probeer wat orde in de chaos hier thuis te brengen..
De tuin hier, gelukkig een stuk kleiner dan daar..moet nodig gesnoeid, boodschappen
moeten gedaan en wassen gedraaid..
Maar wat doe ik...lapjes aaien, leuke stapeltjes maken en hard verzinnen welke stofjes 
ik als eerste ga gebruiken..
De keus is groot, bijna 100 verschillende prints...
originele feedsacks
zoals deze waar een soort zelfrijzend bakmeel in heeft gezeten
of een kant en klare geprinte 'weddingring'..
Alleen nog even doorquilten..het is trouwens een leuk patroon met dat ronde middenstuk..

En terwijl ik in onze franse omgeving druk op zoek was naar 'oude' stofjes
die je soms nog vindt op rommelmarkten,
stond er dus thuis die doos, waarvan ik niet wist wat er in zat..
Ik wist wel dat de doos komen zou, 
Lily Hellemans had mij gemaild, bij haar zolderopruiming vond zij deze, 
lang geleden in Amerika aangeschafte, 30e jaren stoffen...
....of ik er iets mee kon....

De doos en ik mistten elkaar net, wij op weg naar 'la douche france' en de doos op weg 
naar Schiedam..
Gelukkig is alles goedgekomen en terwijl het huis nodig gestofzuigd moet worden,
ben ik met lapjes bezig..
Lieve lieve Lily, heel erg dank hiervoor, ik zie je gelukkig binnenkort in Lokeren 
om je persoonlijk te bedanken...
lieve groet,
Betty

5 opmerkingen:

Floor zei

Dat is heel fijn thuiskomen. Heerlijk om al die lapjes te besnuffelen, inderdaad veel leuker dan stofzuigen.
Maar ja het moet ook gedaan worden. Daarna maar weer aaien.
Die zakken van stof.... wanneer doen ze dat eens bij de supermarkt hier i.p.v. die stomme voetbalplaatjes of andere verzameldingetjes.
Ook veel milieuvriendelijker dan al dat plastic.
Ik zou opeens heel vaak naar de winkel gaan :-)
Ben benieuwd wat je er mee gaat maken.

Annelies zei

Wow Betty, wat een prachtige stofjes !!

Phyllis zei

Wow, Betty, wat een weelde! Heerlijk om daarin te kunnen rommelen en dromen wat je er allemaal mee gaat doen.....

Marianne zei

Dat is geluk hebben! Wat zal dat een wauw gevoel geven!

BezigeBijMirjam zei

WoW, wat een keur aan feedsackstofjes!👌🏻🤗

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...