Pagina's

30 nov 2012

heerlijke wolletjes

Het begon met het breien van deze armwarmers, het was nog zomer, maar al heel lang wilde ik zoiets breien. Ooit zag ik armwarmers als onderdeel van Spakenburgse klederdracht en dat zag er zo mooi en lekker warm uit...

Het bleef mij steeds door mijn hoofd spoken en toen vond ik een patroontje bij haar.
Het was een werkje van 'niks' en terwijl de zon nog lekker scheen, waren mijn wollige mouwtjes af.

Het breien en zeker op van die bamboe naaldjes is een feestje, dus zocht ik naar een ander patroontje.

Ergens ik mijn hoofd had zich een plaatje opgeslagen van een sjaal.
Al mijn oude handwerk tijdschriften heb ik doorgezocht en ja, gelukkig vond ik het plaatje van de sjaal.

Er zat geen patroon bij, maar een beetje uit de losse pols steekjes verzinnen en iedere keer een ander kleurtje gebruiken is wel zo leuk...

Ik moet ook steeds denken aan een breirol, met al die verschillende patroontjes.
Ondertussen ben ik over de helft; wat er zoal aan steekjes inzit: gewoon recht, boordsteek, gerstekorrel en een klein kabeltje en verder speel ik een beetje met kleuren. Het moet niet te ingewikkeld worden...
De wol is heerlijk zacht, lamswol van Phildar en tijdens mijn wekelijkse "babyvertroeteldag" in Amsterdam, loop ik even langs het wolmannetje op de Ten Katemarkt. Al die kleurtjes, het is zo'n verleiding, als er geen Jane zou zijn, breidde ik alleen nog maar!!!

13 opmerkingen:

Evelyne zei

Leuk hoor je breiwerk.De armwarmers zijn heerlijk voor nu het wat kouder wordt, goed idee!

Fijn weekend, Evelyne

Lida zei

Wordt echt een gave sjaal, lekker vrolijk! Die polswarmers wil ik ook maken, ben al wezen kijken maar ze hadden alleen acryl en ik wil graag wol! Brei ze en sterkte met Jane, groetjes
Lida

Dirkje Spreeuw zei

Jouw sjaal wordt eigenlijk een functionele breirol, met al die steken zo. Hij wordt heel leuk en je zult in ieder geval niemand tegenkomen met precies dezelfde sjaal, zoals met gekochte sjaals vaak gebeurt.
Groetjes,
Paula

Martine zei

Zo'n breirol wil ik ook wel maken.
Die blijft niet in de kast liggen.

Ritainquiltland zei

Ik vind hem heel erg leuk worden met al die kleurtjes en patroontjes.

Anoniem zei

Wat vrolijk en gezellig die sjaal, als je daar aan werkt, en straks mee rondloopt, dan kun je niet anders dan stralen!! Gaaf idee ook die armwarmers! We hebben ze hier in de Zeeuwse klederdracht ook, dan heten ze labedissen. Wil er ook nog steeds een paar breien, maar het is er nog niet van gekomen!

Johanna Zweden zei

Wat enig word dit breiwerk heel apart
Fijn weekeinden groetjes Joke

Tilly zei

Leuk je breiwerk, ben ook aan het breien geslagen, denk dat er een breivirus rondwaart.
groetjes

Guusje, zei

Mooie armwarmers, ze zien er heerlijk warm uit en wat een leuke sjaal mer al die verschillende steken en kleuren.

josé zei

Wat leuk, en super kleuren genieten toch. Ik ben ook steeds nog in brei en haak tijd, doe niks anders momenteel.Heerlijk makkelijk.

Anne Cevat zei

Op welke dag in de week is dat, ben al jaren niet meer op de Ten Katemarkt geweest, ik heb er dicht bij gewoond dus dubbel leuk om er weer eens naar toe te gaan, verkoopt hij ook sokkenwol, ben weer als een gek sokken aan het breien voor de kerstcadeautjes.

Steekjes en Stygn zei

Denk dat ik die armwarmers ook ga breien. Leuk werkje en lekker warm.Ga maandag naar A'dam om op kleinkinderen te passen en ga dan ook maar even naar de markt.Zo wie zo gezellig met een markt maar als er een wolmannetje staat ....
Fijn weekend.
Anje

Carin Wijnand zei

Vind 'em enig! Wellicht is het een besmettelijke activiteit...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...