Pagina's

8 mrt 2012

de V van Levi

Het gaat goed met de blokken voor Levi's quilt (en met mij gelukkig ook!), er zijn er weer een paar af. In totaal maak ik 11 hele blokken en 2 halve. Het patroon ziet er ingewikkeld uit, maar bestaat eigenlijk uit hexagonen die op verschillende manieren doorgeknipt zijn.
Ik zag dit soort blokken bij Mollie en later in het boek Material Obsession 2. Vooral in de boeken van Sarah Fielke en Kathy Doughty vind je veel leuke ideeën voor kinderquilts.
In de hexagon, in het midden, komen applicatie's van kleine lieve monstertjes en natuurlijk de letters van zijn naam.
Ik spit door al mijn lappen op zoek naar stofjes, die geschikt zijn voor deze quilt. Het moet een echte jongensquilt worden, niks niet roze of bloemetjes. Het is een goede voorbereiding voor de twee andere quiltjes, die gemaakt gaan worden.......

15 opmerkingen:

Annelies zei

Wat een leuke blokken !!

Anoniem zei

Oh, wat wordt-ie leuk!! Heel vrolijk en stoer, leuke stofjes ook!

Ieke78 zei

Wat worden deze blokken leuk zeg! Mijn complimenten!

Marjan zei

Wat een geweldig leuke blokken, Betty! Mooi zo met die letters in het midden: zo wordt het helemaal Levi's quilt.

Else zei

Hoi Betty, wat ben je een leuke quilt aan het maken! Daar gaat Levi vast erg bij mee zijn. Fijne dag knuffel Else

Lida zei

Wat worden ze toch leuk en wat zijn de blokken zelf apart! Nu jouw Levi is straks een heel blij manneke! Groetjes
Lida

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een ontzettende leuke blokken en kleur.

Groetjes
Ines

Balsemien zei

Wat een leuke stoere (maar stiekem toch wel lieve) jongensquilt wordt dit! Fijn dat het met jou weer beter gaat...

mieke zei

Het zijn hele leuke blokken.

Tilly zei

Leuk idee Betty, ziet er vrolijk uit.
gelukkig dat je weer wat beter bent.
groetjes Tilly

Guusje, zei

Wat een leuke blokken, wat wordt dit weer een mooie quilt.

Annemieke zei

Leuk patroon is dit, ik had het zo nog niet eerder gezien. Met die applicaties in het midden wordt hij echt voor je kleinzoon. Super oma!
Ik hoop dat je gauw weer de oude bent.
Groetjes
Annemieke

lheurebleue zei

goed dat je weer beter bent!
ik ben zo benieuwd naar het resultaat.
en grappig om te zien dat je nu heel andere kleuren dan de 'bettykleuren' gebruikt ...

Miranda zei

Wat een mooie blokjes heb je gemaakt voor jullie mannetjes quilt. Weet je waardoor ik veel energie heb gekregen. Zelf juice maken van appel, stukje verse gember, citroen en sinaasappel een wat aardbeitjes!!! Dit alleen 's morgens drinken en pas 's middags gaan eten. Helpt echt!!! En je hebt echt geen honger. Niet meer als 2 glazen trouwens. Restsap in afgesloten kan kan 48 uur bewaard blijven....Fijn weekend Betty

Marijke zei

Wat wordt dit leuk! Groetjes van Marijke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...