Pagina's

6 jun 2019

Over een frans tuintje...en nog zo wat dingen...

De zon schijnt en de rozen bloeien weelderig.
Aan de voorkant, de witte rozen, tegen onze eigen ruïne aan..
en aan de achterkant de roze..die zo heerlijk ruiken
De klaprozen staan door de hele tuin, zoveel hebben wij er nog nooit gehad
en ik kan het niet laten om er foto's van te maken.

Het is genieten in hoofdletters...

Onze dagen hier bestaan uit een beetje tuinieren,
niet te veel, het is meer bijsturen en brandnetels trekken,
het huis een beetje poetsen, spinnen weghalen
en koken en bakken, want daar heb ik nu alle tijd voor !!

En
met lapjes spelen..
De Clamshells uit het boek van Susan Smith lieten mij niet los,
dus een malletje gemaakt en lapjes verzameld
Het leuke van deze 'schelpen' is, dat ze niet zo klein zijn..
en de manier zoals Susan het uitlegt in haar boek,
perfect werkt!
Het wordt ook niet zo'n grote quilt, meer iets om in het 
Franse huis aan de muur te hangen..
Wietske (van Bossche quilts) heeft, na overleg met Susan, 
een dag gepland vrijdag 4 oktober
dan kom ik voordoen hoe makkelijk je deze Clamshell quilt kan maken
en neem ik uiteraard ook mijn laatste nieuwe quilts mee om te laten zien!!
Voorlopig ga ik zelf nog even door met de schelpjes...

Er zijn trouwens meer workshops gepland, 
op de workshop pagina vind je meer informatie hierover!


8 opmerkingen:

Floor zei

Heerlijk hè, dat de rozen momenteel bloeien. Bij jou wel heel uitbundig.
Net als de klaprozen. Heb al 2 x oranje gezaaid, maar nee, ze worden bij mij alleen maar geel. Ook leuk hoor, maar waarom het niet lukt....

Annelies zei

Wat prullen op het Franse platteland. Heerlijk ! Mooie clamshells !

Marja zei

Wat een draken-dingen vond ik die clamshell's, pfff. Maar ze zijn wel erg leuk om te zien!

Groet,

Judith zei

Goed bezig Betty, heel gezellig allemaal. Enig die clamshells

Judith zei

Enig hoor Betty, alles, je clamshells, de workshop, het huis. Groetjes aan ed.

Phyllis zei

Wat een heerlijke foto's, al die mooie bloemen en klaprozen, een favoriet van mij, wat leuk dat je er veel hebt dit jaar.
Mooi die clamshells, leuk projectje voor daar tussen de bloemen, geniet van al het mooie in la douce France.

Marion van de Sande zei

O, die rozenfoto's, je rúikt ze bijna. Wat zal het genieten daar voor jullie.

Prachtig, de nieuwe quilt, ik heb het boek ook gekocht, in Amersfoort. Maar nog geen keuze gemaakt, ik zit bijna dagelijks even in het boek te kijken en te dubben "of zal ik anders even een beginnetje maken met die? Of toch even van die witte lap het middengedeelte maken van die, alleen maar even kijken?".

Hahaha en zo droom ik gewoon nog even door, prachtige ontwerpen en je gebruikt er weer prachtige stofjes en kleuren voor!

Kim zei

Your summer garden is as pretty as a picture. As are your sweet clamshells. How sweet are all those fabrics sitting happily together. It must be a most wonderful thing...Summer in France.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...