Pagina's

17 jan 2019

een goed begin...

Januari is goed begonnen..Goed en wel bekomen van de oliebollen, 
waren er quiltafspraken..
Met zijn drietjes aan de koffie met taart en heel veel moois op tafel en op de grond!
 Boven zie je een nieuwe quilt waar Ans aan begonnen is,
als nog niet zo ervaren quiltsters toch wel een 'dingetje'...
Hoe krijg je de cirkel mooi plat (dat was die trouwens echt wel)
en met de juiste aantal stukjes stof..
 De grote hexagonen quilt van haar is bijna af,
nog een vogeltje hier of daar en dan kan deze doorgequilt worden!

Op de foto hieronder, zie je dat ik hetzelfde grote hexagon stempel heb gebruikt,
maar met andere stofjes, het is ook zo leuk dat stempelen..

Phyllis was druk bezig met haar 'Judy Newman' quilt,
waar ik geen foto van heb, maar die je op haar blog zeker zult tegenkomen..
In deze mand lagen een paar prachtige quilts van haar, 
niets is er beter dan op een regenachtige dag
quilts uit te rollen en te genieten van elkaars werk!

De volgende afspraak was op 'de boerderij', 
een jaarlijks terugkerend evenement:
met 12 quiltsters het weekend doorbrengen..
En naast al de gezelligheid is er ook hard gewerkt
Mijn hexagonnetjes kregen een rand van blaadjes,
het was echt even uit proberen of het zou 'staan'..
 Nog lang niet af natuurlijk, maar het begin is gemaakt.

Deze hexagonen kregen ook een rand, maar dan met sterren.
Alles op de grond uit gelegd, met elkaar over leggen hoe 'het nu verder moet'..
Het moet wel zoiets worden, maar het is het nog net niet helemaal..
(de foto is het ook niet helemaal , binnenkort een betere maken..)

En eindelijk zaten mijn 16 sterren aan elkaar..
en met rand erom heen heb ik haar naar de (longarm)quiltster gebracht!
Super spannend altijd, maar ik heb er vertrouwen in dat het mooi wordt!!

Tegelijk is ook mijn 'vriendjeskettingquilt' weggebracht
 Als achterkantje kocht ik deze eikeltjes stof bij Marcha in Kerkwerve..
Ik hoop dat ze beiden snel terugkomen, dan kan ik ze afwerken en kunnen ze mee,
want er staan wat workshops gepland voor 

de Vriendjesketting
zaterdag 23 februari ga ik naar Dorry in Overloon
en 
vrijdag 1 maart ben ik bij House of Quilts in Den Briel

En wil je echt al mijn quilts nog eens zien en minutieus bestuderen..
dat kan op
vrijdag 15 februari bij Karen in Rijpwetering

De informatie kan je vinden op de Workshop pagina, bovenaan mijn blog! 

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een heerlijk quiltverhaal over prachtige quilts. Wel vraag ik me af of je soms kabouters aan het werk hebt, of stiekem een uurtje van je nachtrust afsnoept...In elk geval geweldig resultaat. Leuk..die eikeltjesstof.Lekker out-of-the-box.

Floor zei

Twee mooie quilts van jou worden nu dus gequilt op zo'n grote machine. Wel fijn dat het snel gaat, want met de hand zou je nog wel een jaar bezig zijn.
Zou het niets voor je zijn om zelf zo'n machine aan te schaffen?
Dat laten quilten kost tenslotte ook heel veel geld.
Natuurlijk moet je het dan nog wel leren, dat is wel even een dingetje, maar dat lukt je best.

Phyllis zei

Het was supergezellig en heerlijk om alle projecten waar we mee bezig zijn bij elkaar op de tafel te hebben. Ans is ook met hele leuke dingen bezig. Voor herhaling vatbaar (duimpje omhoog) :-)

Yvonne zei

Je tops zijn prachtig geworden! Fijn als ze straks helemaal af zijn.

Ellen zei

Heerlijk je bericht gelezen onder het genot van een kopje koffie.
Er worden hele mooie quilts gemaakt en zo spannend als je je 2 quilts weer helemaal klaar terug krijgt, ik vind je "vriendjeskettingquilt" quilt ook een plaatje en wat gaaf dat je daar workshops in gaat geven, hmmm je brengt me wel weer in de verleiding hoor ;-)

Freubelsien zei

Geweldig, Betty ik geniet ervan
Al die mooie Quilts die jij maakt !!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...