Pagina's

2 jul 2017

een breiwerkje..

Ik ben de laatste tijd zo druk met lapjes en quilts en alles wat daar mee te maken heeft, 
dat er weinig tijd overbleef om te breien (of haken..)
En dat terwijl ik nog steeds bolletjes wol koop met het idee daar 'iets' van te maken.

Voor wij naar Frankrijk vertrokken, propte ik nog snel een boekje, wat wol en breinaalden
in de auto..voor je weet maar nooit...

En terwijl de temperatuur opliep naar de 34 graden, begon ik aan een sjaal voor...

Uit mijn boeken haalde ik kleine patroontjes om in te breien en de rest verzon ik erbij,
alles wat een beetje paste tussen de 72 steken die ik had opgezet op mijn rondbreinaald.
Iedere avond één of twee randjes en de sjaal groeide onder mijn handen,
het blije brei gevoel is helemaal terug, 
zelfs zo erg dat ik al nieuwe dingen aan het verzinnen ben, voor na de sjaal..

Van Marianne kreeg ik een patroontje van de Itse muts toegestuurd en zoekend 
op pinterest vond ik nog meer leuke plaatjes,
ik denk dat dit het volgende project wordt..



6 opmerkingen:

Marja zei

Als je dit ziet, zou je er toch zó aan willen beginnen!


Groet,

Heleni zei

Ik vind t mooi, knap, kleurrijk en kunstig Betty.

Heleni zei

Ik vind t mooi, knap, kleurrijk en kunstig Betty.

KijkDaarIs zei

OHHH wat leuk !!!
En wat knap!!
Allemaal gezellige kleurtjes en steekjes .....
Kan me voorstellen dat het kriebelt naar meer !
Fijne dag !

wilma oud zei

Oh, dat kan je ook al zo mooi. En dan zelf erbij verzinnen!!! Knap hoor. Veel plezier nog. Groetjes Wilma

Anoniem zei

Leuk dat u een blog heeft gemaakt over het jak waar ik onlangs naar heb gekeken! Het is echter toch net iets ouder dan u aangeeft: het is uit de jaren 40 van de 19de eeuw. Dus ca. 1842-1847.
Genietse en hatelijke groet, Els de Baan
info@changeant.nl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...