Pagina's

4 jun 2017

De Holmhoeve

Vrijdag was ik in Eeserveen (Drente) om een workshop te geven 
op de Holmhoeve..
Gelukkig heb ik zo'n TomTom in de auto en reed ik donderdagavond op 
mijn gemak die richting op. 
De laatste 30 km reed ik langs dorpjes, bosranden 
(een hertje stak net over!) en uitgestrekte grasvelden..
Wat een prachtige omgeving!
Diana ontving mij met open armen en hoewel je elkaar alleen maar kent van fb en emails, 
zaten wij in no-time als oude vriendinnen te quilten en verhalen uit te wisselen!
Mijn bed, met een prachtige Kaffe Fassett quilt erop, stond klaar en met het geluid van de koeien op de achtergrond viel ik in slaap!

De volgende ochtend, de zon scheen al en de deur naar de lesruimte stond open! 
Diana was druk bezig met taarten en koffie
En ik hing het onderwerp van deze dag aan de muur..
Het feest kon beginnen, de cursisten verzamelden zich op het terras, 
maar klokslag 10 uur zat iedereen aan tafel, met taart en een koffie voor zich.

Na de kennismaking en de uitleg, kwamen de lapjes op tafel en 
stortten zij zich allemaal in het weddingring avontuur!
En ineens is het dan 12.30 en staat de lunch klaar..en zit iedereen weer buiten
te genieten van broodjes en heel veel ander lekkers,
in de schaduw, want ondertussen is de temperatuur aardig aan het oplopen
Deze lieve schat hield ons de hele dag gezelschap en genot duidelijk van alle aandacht!

Na nog een uurtje werken aan de ringetjes, verkasten wij met zijn allen 
naar een grote tuin met heel veel schaduw
Hier vond de show&tell plaats! 
Ik had natuurlijk geen tijd om foto's te maken, maar het was een drukte, geloof mij!!
dertien dames die zich over mijn quilts bogen, 
die heel veel wilden weten over het hoe, wat en waarom..

Het was een heerlijke dag voor iedereen en voor mij weer een geslaagd avontuur, 
vooral de kennismaking met Diana en de prachtige quilts die zij zelf maakt!
Zoals deze, die ook op het ATT heeft gehangen!

Okay, Eeserveen ligt (voor mij..) niet naast de deur, 
maar ik kom graag nog eens terug!
Bedankt Diana voor het organiseren van deze dag..xx

10 opmerkingen:

christine zei

Nou Betty dat was dicht bij mij in de buurt .wat ontzettend jammer dat ik dit niet wist . Had je graag ontmoet .
Ook wist ik niet dat er daar een quiltster woond. Die een workshop gaf .
Jammer gemiste kans.

ria vogelzang zei

Ik wist het ook niet.... zo jammer!!

Sjoukje zei

Het ziet er zo gezellig uit!

Marja zei

Sowee, dan ben je er echt even tussenuit al is het dan maar 1 nacht, ziet er prachtig uit zeg!

Groet,

Bed, breakfast en quilts zei

Echt vakantiewerk!

Floor zei

Wat een heerlijke plek om te wonen en dan ook nog gezellige workshops te geven met allemaal enthousiaste dames en met jou natuurlijk en je mooie quilts.
Mooie dag lijkt me.

Anoniem zei

Het was een bijzonder mooie dag. Ik heb genoten! Veel dank!
Liefs, Nelly

Yvonne zei

Wat leuk! Wij waren daar in de buurt met vakantie! Had ik dat mast geweten!

Karen zei

I like the toile block very much. Thank you for sharing pictures.

Jocelyn is Canadian Needle Nana zei

What a successful happy day! Your quilting is all so gorgeous...inspiration for me.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...