Pagina's

12 jul 2018

Sterren onder het stof vandaan..

In een bak op zolder, op zoek naar iets heel anders, vond ik ineens mijn sterren terug..
Ongeveer 2 jaar geleden aan begonnen en hoewel nooit helemaal uit mijn gedachten,
toch verstopt in een bak, met stofjes, patroon en 6 sterren die al af waren.
Eigenlijk waren ze best goed gelukt, 
alleen moesten er nog een aantal sterren bijgemaakt worden en
omdat dat daar nogal wat tijd in gaat zitten
(en omdat er ineens een andere sterrenquilt tussen kwam..)
waren ze onder het stof verdwenen..

Ik moest even verzinnen hoe ik ze ook alweer maakte..
om niet gelijk al het overzicht kwijt te raken, 
spelt ik de lapjes op een papieren voorbeeld.
De ster is in achten opgedeeld en ieder deel wordt apart in elkaar genaaid.
Eerst in strookjes en daarna de stroken weer aan elkaar
En dan is er 1 deel van de ster af..nog 7 delen te gaan voor je een hele ster hebt!
Best een arbeidsintensief werkje, maar de meeste tijd gaat bij mij altijd zitten 
in het uitzoeken van de kleuren en de lapjes.

Tijdens de expositie in Rijswijk heb ik workshops gegeven in 
'Puntgave Sterren' maken.
Dat was erg leuk om te doen.

Na de zomer start ik weer met workshops,
om te beginnen in België..bij de Potterije in Lokeren.
 Met mijn Sterrenquilt als voorbeeld, 
beginnen wij aan het middenstuk:
een grote scrappy Ster!
Maar goed, eerst een lange warme zomer met niet te veel kopzorgen
en lekker uitrusten in onze Franse tuin!
Tot over een paar weken...
Betty

10 opmerkingen:

christine zei

Een héle fijne zomer zonder zorgen. En laat de stofjes maar lekker door he handen gaan

Floor zei

Wat een prachtige sterren lagen er bij jou op zolder Betty!
Zou toch zonde zijn als die daar liggen te verstoffen.
Zal prachtig zijn als ze "straks" aan elkaar zitten.
Geniet maar lekker van Frankrijk, hoewel voor de temperatuur hoef je daar niet te zijn, maar de rust heb je daar vast meer dan hier.

Cora Hoekstra zei

Oei, ik ga je agenda in de gaten houden voor de sterrenstof, wat prachtig

Phyllis zei

Wat leuk dat je daar weer mee begonnen bent, ze zijn prachtig.

Annemiek zei

Leuk is dat schatgraven op je eigen zolder. En de buit is prachtig.

Sandra68 zei

Wat leuk om zoiets moois terug te vinden. Prachtige kleuren! Ik ben heel benieuwd wat het eindresultaat zal zijn.

Ellen zei

Wat een heerlijke ontdekking en wat zijn ze mooi Betty, vind zo'n grote scrappy ster weer heel verleidelijk, wie weet ;-)
Hele fijne zomer in Frankrijk en wie weet tot ziens, Ellen

Mrs. Sutherland zei

Ohhhhh, ze zijn om van te smullen! En dan je eigen scrappy ster quilt, zo móói!

Zwaai, Mar

Marjan zei

Werkelijk práchtig, Betty! Wát een mooie sterren...

Marion van de Sande zei

Wat zijn ze prachtig, deze sterren. Ik heb het al eerder gezegd maar wat bewoner ik je toch om je kleurkeuzes, zó mooi!

Liefs uit Isle-sur-la-Sorgue, afgelopen zondag je tip opgevolgd en naar de (stoffen)markt geweest en naar de winkel van Francine. Nogmaals bedankt voor de tip!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...