Pagina's

7 jun 2018

Trip naar het Zuiden

Bijna een jaar geleden hadden wij (vriendin Ans en ik) bedacht dat een reisje naar 
L'isle sur la Sorgue wel weer eens tijd werd..
En vanuit ons Franse huis, maar 600 km, een peulenschil..
Vooral in het weekend is het feest in het stadje, op zondag is het gewone markt (in alle straten..) 
en een heel grote antiek markt.


Van vorige bezoeken aan Isle, had ik één adres goed onthouden:




In de boutique van Francine kom je ogen te kort..
Waar je ook kijk, overal antieke stoffen, kleding en linnengoed.
 En dit was mijn buit..
prachtige randstof en een echte 'betty' lap!

Omdat er alleen op zondag een stoffenkraam staat op de markt, 
hebben wij daar gelijk ook ons slag geslagen..




Eigenlijk viel het best wel mee..allebei 2 meter toile de joux 
en nog een mooie lapje

Daarna was het goed uitrusten op ons terrasje..
 met een werkje bij de hand..

Voor nu groetjes, en tot snel
Betty

15 opmerkingen:

Martine zei

Dat winkeltje ......... geweldig.
Vind dat je heel bescheiden bent geweest met je aankopen.
Groetjes en geniet van de lapjes.

Floor zei

"Maar" 600 km?????
Maar wel een superleuk marktje om te bezoeken.
En heerlijk geslaagd met mooie stoffen.

BezigeBijMirjam zei

Oh, wat heerlijk!🤗

Annelies zei

Nu krijg ik toch wel zin om weer eens te gaan.

Marja zei

Wat een prachtige aankopen!

Groet,

Atelier Bep zei

oh ik krijg ook helemaal zin om af te reizen,Bep

Marion van de Sande zei

Nou!!!! Hoe toevallig ís dit?? Wij hebben vanavond, echt, vanavond een week geboekt in een resort net iets ten zuiden van Saumane-de-Vaucluse. Op internet even alvast gekeken naar restaurantjes in de buurt. Het plaatsje L'Isle-sur-la-Sorgue, kennen we niet, maar het is een vrij eenvoudige naam om te onthouden. En nauweljks 2 uur later kom ik de naam van het plaatsje tegen in jouw blog!! Reken maar dat wij op zondag naar de markt gaan én naar jouw winkel!! Haha, wat grappig. Normaal heb ik niet zo'n voorpret in vakantie, dat komt bij mij als we vertrokken zijn. Maar nu heb ik er al meteen zin in! Bedankt en als je nog tips hebt voor wat betreft andere winkeltjes of restaurants, hou ik me aanbevolen.

Liefs,
Marion

Annemiek zei

Heerlijk zulke plekjes en adresjes. Waarom ziet het mooie weer in Frankrijk er toch anders uit dan het prachtige weer hier in Nederland? :-) Veel plezier met je nieuwe stofjes ze krijgen vast een mooie bestemming. Goed weekend

Anoniem zei

Het is voor mij ook al weer eeuwen geleden dat ik er was. Krijg er ook meteen wee zin in om af te reizen. Valt toch best mee, 600 km .....

Mrs. Sutherland zei

Waarom kunnen zulke heerlijke markten nou alleen maar in het zonnige zuiden? Prachtige aankopen heb je gedaan! Ik ga het marktje onthouden voor ooit!
Zwaai van Mar en een fijn weekend!

betty prins zei

Wat een heerlijk vooruitzicht, heel het dorp ademt vakantie uit. Op zondag uiteraard drukker dan door de weeks, maar het id volop genieten. Wij hebben verschillende restaurantjes uitgeprobeerd, allemaal goed en er zit een waanzinnig lekkere ijssalon aan het water.. de winkel van Francine zit op de Avenue Julien Guigue,richting la gare.. alles op loopafstand veel plezier!!

wilma oud zei

Prachtig Betty. Wat een mooie dingen laat je zien en heb je gekocht. Groetjes Wilma

Berna zei

Wat een geweldig reisje met je vriendin! Prachtige buit, vooral die randstof.
Wie weet zie ik je snel.

Judith zei

Ik kan t zonnetje voelen! Heerlijk, mooie lappen ook.

Phyllis zei

Wat een heerlijk tripje (600 km , waarom niet, wat is het toch een groot land) en mooie aankopen. Groetjes aan Ans :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...