Pagina's

13 mei 2018

Uitgerust en wel...

Na bijna 3 weken van uitrusten, in de tuinwerken en het oude franse huis stofvrij maken,
ben ik weer helemaal de 'oude'..

Hemeltje lieve, wat is het druk geweest de laatste maanden!
De spanning van quilts die af moesten, 
de expositie in Rijswijk en ondertussen ging het gewone leven ook door.
Vele ritjes op en neer naar mijn ouders om hen bij te staan in moeilijke tijden..

Over de expositie hebben jullie vast hier en daar al wat gelezen en foto's gezien, 
dus ga ik lekker verder met waar ik nu mee bezig ben.
En stempel setje en een bak lapjes was mee gegaan en
 met mijn blik op oneindig, ben ik lekker bezig geweest..
Blokje na blokje werd aan elkaar genaaid en ik heb nu 4 randen,
waarvan ik nog niet weet hoe het verder moet??

Dat geeft niks hoor, na maanden heel gericht bezig te zijn geweest, 
mag ik nu van mijzelf weer gewoon spelen met lapjes..

 (stof voor een achtekantje..)
Bijvoorbeeld met deze...
Gekocht bij een mega super quiltstoffen winkel in Dinant in België.
Soms zijn die ritten op en neer naar Frankrijk leuk, zeker als je lief voorstelt
(nou ja enigszins ingegeven door een tipje van mij..)
om daar even te stoppen en wat te eten en rondkijken.. 

Wel heb ik een lijst gemaakt met quilts, die ik ook nog 'kan' afmaken..
In bakken en trommels zitten beginnetjes, proefjes en soms halve tops, 
waar ik ook nog mee verder kan...als ik zou willen..
(ik laat jullie daar volgende keer nog wel iets van zien)

Wat wel nog af moest is de quilt voor Harvey.
Hier nog in het stadium zonder rand, maar ondertussen is hij bijna af, gequilt en wel..
Op tijd voor de verjaardag van onze tweeling.
Lewis's quilt is al af  (hing zelfs in Rijswijk)
Beide ontwerpen zijn van Jen Kingwell en stonden in de Quiltmania 102 en 100

Graag tot ziens op mijn blog, ik hoop weer iets regelmatiger te schrijven!
voor nu groetjes 
Betty


22 opmerkingen:

Freubelsien zei

Heerlijk Betty, dat je na een drukke periode weer tijd hebt voor je lapjes ,
Ik ga je zeker volgen.

Phyllis zei

Wat gezellig om weer een blogpost van je te zien, quilts, zonneschijn en lapjes, heerlijk!

Else zei

Fijn dat je weer wat hebt geschreven! Heel veel plezier met je lapjes, relaxxxxxxx!! Zwaaizwaai

BezigeBijMirjam zei

Zo leuk, weer een blog van jou. Het was goed toeven dus in Frankrijk met een prima tussenstop. Mooie quilts voor je kleinzoons ook. Fijn dat ze op tijd af zijn. 🤗

Ellen zei

Jij had die tijd voor jezelf heel hard nodig lees ik wel, fijn dat je daar nu aan toe kunt geven terwijl je heerlijk met lapjes blijft werken. De quilts voor de tweeling zijn super leuk.
Niet te lang wachten hoor met je volgende blogje 😉je hebt me nieuwsgierig gemaakt.

Wilma Kuin zei

Wat heerlijk bijkomen op het Franse platteland!
Je bent ook wel erg druk geweest 😃

Ineke zei

Wat een prachtige quilts en spelen met lapjes is erg leuk om te doen.
Veel plezier in het Franse

sylvia zei

Lekker he, quality-time voor jezelf! Je h ad het wel verdiend want wat heb j e het druk gehad! Leuke quilts voor de kids, zelfs daar nog tijd voor ��. Liefs, Syl

Chookyblue...... zei

lovely quilts.........

christine zei

Heerlijk weer een blogje van jou tha ook ik schrijf haast niet meer eigenlijk vest jammer oke mirgen ga ik er weer een maken ..
Maar jouw blog is weer heerlijk lekkjer op het franse platteland lijkt me heerlijk daar . Geniet er maar lekker van .. de quilts voor de boys zijn echt zo leuk.

christine zei

Jeetje lijk wel of ik gedronken heb zoveel taal fouten. Sorry.

Mrs. Sutherland zei

Enig, de quilts die je voor de kinderen gemaakt hebt. En wat wordt het nieuwe werk weer een snoepje. Zo mooi! Nou, het werk lijkt nu gedaan in Frankrijk, dus nu de hoogste tijd om alleen nog maar lekker te genieten van het mooie leven.
Zwaai van Mar

Annelies zei

Wat is het Franse platteland toch ontspannend. Ik zou niet zonder willen !

Judith zei

Fijn dat jullie daar weer zitten! Geniet ervan. Hopelijk gaat het met je ouders ook weer stukken beter!

atelierbep zei

goed bezig Betty , even weer op het goede pad komen is af en toe nodig, veel plezier met alles wat je doet, Bep

quiltingmieke zei

Piep wat fijn dat de rust en het vrije gevoel “met lapjes spelen” er weer even is he meid,
Effe de druk vd ketel!
Ben je weer in Nederland, of geniet je lekker verder in het Franse huis?
Alvast een fijne dag gewenst knuf

Yvonne zei

Fijn even een paar weken weg van alles. Hoofd leegmaken, even geen mantelzorger zijn en fijn met lapjes spelen. Daar wordt je weer mens van!

Floor zei

Al die drukte is zwaar, maar gelukkig ben je nu "op orde" en kan je heerlijk spelen met je lapjes.
De quilts in wording zien er prachtig uit.
Lekker genieten van je Franse huis.

Ageeth Dorsman zei

Heerlijk om in Frankrijk weer even wat afstand te kunnen nemen van alle verplichtingrn, hectiek en zorgen. De quilt in wording wordt prachtig, en wat een mooie aankopem in die quiltwinkel! Geniet ervan!
Groetjes van Ageeth.

Karen zei

Such pretty fabrics!

quiltsathome zei

Wat fijn dat je in Frankrijk nu weer leuk verder kunt met je mooie stoffen. De quilts voor je kleinzoons zijn erg leuk geworden ! Ze zullen er vast heel blij mee zijn.

Annemiek zei

Heerlijk dat je weer je rust grvonden hebt, is zo belangrijk. Je geniet dan zoveel meer van alles. Veel plezier met het afmaken van en beginnen met je projecten. Hartelijke groet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...