Pagina's

20 mei 2017

Zomer in mijn hoofd..

Ik was vandaag even op mijn atelier,
op zoek naam mijn kromme spelden om een quilt te dubbelen..
Zoek, zoek..nergens te vinden dus, maar wat ik wel ineens zag
waren mijn badpakken!!
Mijn belangstelling gaat vooral uit naar de super leuke stoffen 
die gebruikt zijn, ergens in de jaren 60..

Wat dacht je van zo'n gesmokt broekje,
het is gelukkig van katoen en gevoerd!!

Dit is ook zo'n leuke, met friebelrandjes..
 en balijnen aan de binnenkant, om alles op zijn plaats te houden.

 Voor dit badpak wil ik best nog naar Honolulu..
 Het is meer een speelpakje voor in de zon, met 2 broekjes:
eentje met elastiek in de pijpjes en daaroverheen eentje met wijdere pijpen..
zo heb je geen inkijk...
De badpakken hebben nog nooit water gezien, spikspinternieuw dus!!
Maar om eerlijk te zijn, het zijn vooral de katoenen stoffen die zo leuk zijn,

 Van mij mag de zomer beginnen, heerlijk zwemmen 
in het zwembad van Blondefontaine in mijn zwarte, snel drogende badpak..

7 opmerkingen:

Martine zei

Leuke badpakken en maar goed dat ze nog nooit water hebben gezien want dan zakte al die mooie stof tot aan je knieen naar beneden.
Wat was ik blij toen er een ander soort badpakken kwam.

betty prins zei

Als kind had ik een wollen badpak..dat was.pas erg..daarna katoen, zoiets als hierboven met een rokje eraan..

Marja zei

Leuke badpakken met nóg leukere stofjes!
Maar hoe is het nu met de spelden, nog gevonden?

Groet,

betty prins zei

Niet op het atelier, ze zaten netjes op en top die nog gequilt moet worden..

Annelies zei

Wie verlangt er niet naar de zomer ! Wat een leuke badpakstofjes !

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Geweldig Betty, maar inderdaad ik had deze mooie exemplaren ook niet hoor. Een badpak die afzakte als je te water ging met zo'n badje achter je nek. Vreselijk vond ik het. maar deze zijn mooi. je zou er toch echt iets mee moeten doen.
groetjes
Wietske

Else zei

Oh die zijn geweldig, te mooi om in te zwemmen!!
Ga jij maar in die snel drogende plonzen (lol)
FIjne zondag zwaaizwaai

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...