Pagina's

1 apr 2015

over mijn Stonefields quilt


In vorige blogjes en op facebook hebben jullie mijn Stonefields quilt vast al voorbij zien komen.
Het kostte nog wat doorzettingsvermogen om de laatste hexagonen er aan te zetten, 
maar dat is vorige week toch gelukt!!

Wat was nou toch die hobbel, waarom de top maar niet afkwam??
Vorige zomer heb ik met heel veel plezier de blokken gemaakt, daarna de flying geese, 
ook dat ging vlot..
Als laatste de rand met driedubbele bloemen erop...
Met een blik op oneindig, plakte ik het één na het andere kartonnetje 
aan een stofje vast. 
Een prima werkje voor in de zon.. 
De bloemen werden op de stof genaaid, lastig werkje trouwens..
en daarna naaide ik 2 randen aan de Stonefields top!

En toen........toen was ik niet tevreden over wat ik zag.

Ik heb er lang naar gekeken, iedere keer weer en toen een hele grote knoop door gehakt!!
Ja echt, ik heb de twee randen er weer afgehaald. 
En waarom??
De rand trok alle aandacht, alle aandacht die juist naar mijn lieve schattige blokjes had moeten gaan, ging nu naar iets te grote (0.5 cm) en iets te donkere bloemen.

De randen en alle hexen die al af waren, verdwenen in een doos en ik heb al mijn moed bij elkaar verzameld en de juiste maat hexagon opgezocht en ben opnieuw begonnen met de gonnen!!
In lichtere kleuren, dat ook...

Maar het is raar met zoiets, een quilt die bijna af is, verdwijnt een beetje naar de achtergrond en 
er komen allerlei nieuwe plannen voor quilts in de plaats. 
En dan is het best lastig om die laatste randen af te krijgen.


Maar het is gelukt................de top is af!!!! 
Ik ben er helemaal gelukkig mee en zo blij dat ik die knoop heb doorgehakt. 
Voor mij klopt alles nu aan de quilt, ook het formaat...en binnenkort laat ik hem doorquilten 
en komt er nog een biesje langs. 
En dan gaat de quilt verhuizen naar een allerliefst meisje,...

21 opmerkingen:

Berna zei

Wow wat een beauty Betty!

Tilly zei

Je hebt gelijk Betty, het werd anders een "massieve"rand.
Het resultaat is prachtig,het kleine meisje zal er blij mee zijn.

quiltsathome zei

Ik zou hem ook zo gemaakt hebben.
En je beschrijft precies de reden waarom een quilt soms naar de kast verdwijnt. Er bevalt iets niet en je moet er dan even een tijd over nadenken over of en hoe je er iets aan kunt doen.
Nu deze Stonefield af is is hij wel heel erg leuk geworden !!

Flickenstichlerin zei

What a beautiful version of the Stonefields Quilt. Love it, greetings,
Sylvia

conny's quilts en creaties zei

Lekker fleurig, prachtige kleuren heb je gebruikt. Mooi met die hexagonnen rand.

Floor zei

Vast een hele goede beslissing genomen, want de rand is nu prachtig in verhouding tot de mooie quilt.
Veel plezier met het quilten.

Merian zei

Hij is nu erg mooi, bedankt voor het verschil dat je laat zien. Zo leer ik weer wat bij wat betreft kleuren.
Het wordt een beauty!!

groetjes Merian

Annemieke zei

Ik vind hem prachtig!! Hij is héél goed in evenwicht. Ik ken dat afmaken gevoel, helemaal als je dan een tegenvaller tussendoor hebt. ALs ik het meisje was zou ik er super blij mee zijn;)
Groetjes
Annemiek

Martine zei

Dapper hoor zo'n beslissing als je al twee randen af hebt. Maar het resultaat is erg mooi.
Mijn kleuren zijn lichter en een smallere rand met gonnetjes viel helemaal weg. Ik zet dus nog maar even door met appliceren.

Joyce zei

Ja ik weet nog dat je twijfelde ;-) is dat al zo lang geleden! Tjonge wat gaat de tijd toch snel.
Betty je Stonefield is echt BEELDSCHOON geworden :-)))
en binnenkort dus compleet als knuffelkleed helemaal klaar! Lekker gevoel jôh :-))

KijkDaarIs zei

MOOI hoor Betty!!
Wat zal dat lieve kleine meisje trots zijn op Oma ..dat ze toch zo'n mooie quilt krijgt..!!!..;0))

Ans zei

Deze quilt is zoooo mooi geworden, ik heb daar een echt wauw gevoel bij, als ik er naar kijk.

Ageeth Dorsman zei

Dat allerliefste meisje boft maar, met zo'n pracht-geschenk. En een schoonheid is het zeker geworden, deze Stonefields. Helemaal goed, dat je de hexagonnen op deze manier hebt gemaakt.
Groetjes van Ageeth

brigitta seinen zei

Ooh je stonefield is prachtig! Geweldige kleur keuze. En je rand is helemaal af met één rand hexagonnen. . Denk dat dat lieve meisje heel blij zal zijn met deze prachtige quilt.

Monica zei

Wow, weer een klaar, super, en wat is hij ontzettend lief geworden. Dat jij die moed hebt opgebracht om de rand te veranderen, maar je hebt gelijk, hij is zó veel leuker.

Steekjes en Stygn zei

Wat is ook deze weer mooi geworden. Moedig om die randen er af te halen maar als je het zo laat zien heb je helemaal gelijk gehad. Hij klopt nu helemaal.
Fijne paasdagen.
Anje

jolanda zei

Heerlijk om nu toch helemaal tevreden te zijn hé? Al dat extra werk was natuurlijk niet fijn maar het levert je tenminste dat voldane gevoel op dat je graag wilt hebben wanneer een quilt klaar is.
Hij is echt prachtig geworden!!

Bed, breakfast en quilts zei

wat zal dat meisje blij zijn!

Ineke Original zei

Ik kan hier toch zo jaloers op worden. Hij is prachtig!!! Hoeveel hexagonnen heb je er nu opgezet?

Sjoukje zei

Ooooh! Wat mooi! Ik vind de kleuren ook erg mooi. Je beslissingen hebben de quilt precies goed gemaakt.

Annelein zei

Wat mooi!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...