Pagina's

15 aug 2018

Na een lange warme zomer..

De zomer op het Franse platteland was heerlijk...
en warm..en vol kleine en grote kindjes..
Op mijn telefoon staan heel veel foto's van dat grut, 
want wat is het toch heerlijk om hen allemaal om ons heen te hebben.
Zo door het jaar heen zien wij elkaar geregeld, maar zoveel dagen achter elkaar
gebeurd alleen in de vakantie!

Het was soms ook heel warm, maar we hebben het overleefd,
dankzij de dikke stenen muren van ons oude huis, het zwembad, een dorp verderop
 en 2 ventilatoren die overuren maakten..

En heb ik dan ook nog iets 'gedaan' ??
Jazeker wel!
In de auto op de heenweg zaten allerlei dozen met 
quilts-in-wording..
Van die projecten ooit gestart, maar ergens gestrand en in de kast beland!

Vandaar dat jullie een overzicht krijgen van 'wel erg' zomerse
werkstukjes..
Deze zonnige quilt komt uit het boek van Judy Newman,
ooit in het echt gezien in Nantes en helemaal verliefd geworden op 
het heldere groen dat zij gebruikt had..

 
En dit lapje lag half af onder in een doos..
Nu bijna helemaal af en de mandjes, zie hieronder,
komen er om heen. 
Ik moest echt weer even wennen aan het appliqeren , 
of was het de warmte waardoor ik een beetje rommelig bezig was??
De kleuren zijn in ieder geval heel zonnig..
.
Het is de antieke Mandjesquilt, in vrolijke kleuren á la 
Margaret Sampson George.

Wat ook heel leuk is, is dat er heel veel Workshops gepland staan!
Allemaal rondom de Puntgave Sterren en mijn Sterrenquilt..
Wil je weten hoe en waar, kijk even op mijn Aktiviteiten pagina,
die heb ik net helemaal bij gewerkt!!


5 opmerkingen:

Annelies zei

Ja, een warme zomer. Er waren uren dat we alleen maar binnen zaten. Zelf heb ik weinig gequilt. Het was haast niet te doen.

Mrs. Sutherland zei

Een zomer die bijna niet te doen was. Eén ding is zeker"jij kan straks de zomer nog even dunnetjes overdoen met al die vrolijke projecten!
Welkom weer terug!
Zwaai, Mar

wilma oud zei

Prachtig waarmee je bezig bent en ik verheug me op jouw workshop 30 september in Etten Leur. Groetjes Wilma

Guusje, zei

Wat een mooie zo erse kleuren en blokken en warm jazeker ik heb ook niet gedaan wat ik allemaal wilde doen maar ach daar hebben we de winter weer voor.

Phyllis zei

Het ziet er allemaal heerlijk zomers uit, grote kindjes, kleine kindjes en quiltwerk. Dat laatste ziet er bij jou altijd zonnig uit :-)
Heerlijk al die plannen voor de komende periode.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...