Pagina's

28 aug 2017

Quilts....en nog meer quilts..

Vannacht droomde ik van quilts..heel veel quilts
en zelfs in mijn slaap zag ik precies voor mij hoe ze er uit zagen
en was ik aan het tellen welke ik allemaal nog wilde maken..

Het is ook niet gek dat ik hierover droomde, na 3 dagen van ondergedoken
 te zijn geweest in, onder en tussen quilts..
Het begon op vrijdag in Almen,
op een super gezellige 'Klossie' dag!
s'Ochtends en smiddags heb ik een show&tell gegeven en 
kwamen al mijn quilts weer te voorschijn.
Het was zo leuk om iedereen enthousiast te horen reageren,
een heel waardevolle dag waarin ik weer veel leuke quiltsters heb ontmoet!

De zaterdag begon vroeg..
via Papendrecht op weg naar Overloon, waar Dorry
2 waanzinnige dagen had georganiseerd met als gast 
Dawn Ronningen
(van Collector with a needle)
Het was puur genieten, van de lezing, van de prachtige antieke hexagonnenquilts,
de heerlijke lunch in de tuin bij Dorry.
De workshop was perfect voorbereid en er is niets leukers dan met elkaar hexagonnetjes maken.

 nog even als tip:..je kan je (geheime)liefdesbrieven ook verstoppen in de hexagonnen..
  Bij iedere nieuwe/oude quilt die ik zag, ratelden mijn hersens:::die wil ik ook maken!!
Mijn wishlist wordt langer en langer...
kijk voor een uitgebreid verslag even bij Phyllis 


Maar het weekend was nog niet voorbij..
op zondag reed ik in alle vroegte richting Oosten
voor nog meer antieke quilts..
Uit alle hoeken en gaten kwamen ze te voorschijn en
terwijl wij heerlijke, in de tuin, achterover leunden,
kregen wij ze allemaal te zien..
en de wishlist werd nog langer en langer...
Bedankt lieve Nel en Peet voor deze fantastische dag!!

Zo en nu moet ik even bijkomen van al dit moois en 
aan mijn echte lijstjes werken..
Er moeten nog wat quilts af voor april 2018..
tot snel!!

10 opmerkingen:

Karen Baking Soda zei

oh die laatste... (ik ben heel erg niet van de hexagonnen.) maar cirkels.. ik heb een oogje op de polak quilt. Heb al boek in huis om die cirkels zelf te tekenen...oy!
Heerlijke dagen gehad zie ik, ik kan me voorstellen dat je hoofd tolt!

Annelies zei

Bofferd !! Ik kan me voorstellen dat je er dan van gaat dromen.

Floor zei

Gelukkig "moeten" we geen quilts maken, maar "mogen" we het doen :-)
Kan me voorstellen dat je WILIKNOGMAKEN lijst na het zien van al dat moois weer langer is geworden.
Je hebt in ieder geval veel om uit te kiezen als je weer iets nieuws wilt gaan beginnen.
Nog maar lekker nagenieten.
Groetjes,
Floor

Yvonne zei

Wat een overvloed aan inspiratie! Al het goede komt in drieën zegt men en dat was in jouw geval echt zo!

Marja zei

Ik kan mij voorstellen dat je er dan van gaat dromen, maar wel mooie dromen. Het was leuk je weer ff in het 'eggie' gesproken te hebben.

Groet,

Phyllis zei

Wow, wat een weekend! Enig je weer gezien te hebben bij Dorry en succes met je schema :-) !

Marguerite zei

Snap dat je er gewoon van droomt.
Er is ook zoveel moois.
Helaas hebben we maar 2 handen...
De cirkels vind ik helemaal super.

KijkDaarIs zei

Wat een feestje was het zondag he..al dat mooi's..laat het maar eens even een beetje op me inwerken.......en dan ????...ga ik los!! whahaha
Paarse bloemetjes heb ik al veel wel wat kleiner ..maar super snoepig..telkens komen er weer wat bij..( dan heb ik weer een ander lappie )..dan moeten er nog weer wat gemaakt worden anders klopt het niet..maw het wordt steeds groter !
Succes met al je plannetjes....ben benieuwd wat het allemaal gaat worden !
Fijne dag

Dawn zei

It was lovely to meet you. I am so glad you enjoyed the day, and what a fantastic three days you had!
Your quilt for you niece was wonderful, thank you for sharing it - she's a lucky girl.
Happy Stitching!

betty prins zei

Thank you Dawn, it was such a lovely day at Dorry's😊 the quilt i showed you was the red one, my markerdiamonds..Marieke had the lovely quilt for her niece..Don't mind, in 2 days you saw so many new people!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...