Pagina's

5 jul 2017

Planning in de war..

Van onder naar boven:
vrouwtje Billings
de Steam Punk
kleurige ringen en grote hexen
en bovenop de 4 laatste randen van datzelfde 
vrouwtje Billings
Dat was wat ik ongeveer van plan was te doen in die 3 weken
op het Franse platteland:
de randen aan mrs.Billings zetten
en de Steam Punk doorquilten!
De andere tops liggen erbij voor als er nog tijd over was,
ja ik blijf optimistisch..

De dingen lopen gelukkig zelden zoals gepland, bij mij althans.
Deze keer gooide kleine hexagonnetjes roet in mijn planning
Op mijn Franse werkzolder lag dit allemaal rustig te wachten op betere tijden,
de stofjes, de kartonnetjes en 2 mooie lappen voor de eventuele rand..

Op slag was ik mijn goede voornemens vergeten en zat ik bloemetjes te maken
Allemaal met een knijpertje aan elkaar, zodat ze klaar lagen om genaaid te worden.
Het zijn wel kleintjes, ongeveer 1 cm, ieder zijkantje, die zitten echt zóó aan elkaar!

Franse muren lenen zich erg goed voor een foto, het bleef allemaal maar net hangen..

O ja, nog even voor degene die het nog niet weten:
ik plak mijn stofjes met Tesa schilderstape om het kartonnetje,
dat ziet er dan zo uit
Het werkt voor mij perfect, snel en zonder plak vingers. 
De kartonnetjes wip je er na gebruik zo weer uit met je schaartje, 
zodat je ze weer kan gebruiken!

Gelukkig gaan wij weer snel terug naar het Franse platteland, 
want die stapel ligt daar nog steeds te wachten..
nou ja vrouwtje Billings mocht even wapperen in de wind..

6 opmerkingen:

Floor zei

Geen wonder dat je alles vergeet als je op zolder die kleine lieve heksjes vindt. Wat wordt dat prachtig! Ben er helemaal verliefd op.
Ben er nog nooit toe gekomen om zelf aan zoiets te beginnen, lijkt me erg moeilijk met die kleine dingetjes.
Straks kan je weer fijn verder :-)

Marja zei

Wat zijn die kleine hexjes leuk!!
Je moet maar zo denken, die hexjes waren nog een plannetje van een vorige keer. dus dat spapeltje wat er nu ligt komt ook vast weer eens aan de beurt. Fijne tijd weer op het Franse platteland!

Groet,

conny's quilts en creaties zei

Tja joh, Frankrijk vroeg ook je aandacht durf ik te wedden, in kleinere stappen komen die projecten ook wel af (op den duur...) Handig die tip met schilderstape, ga ik onthouden. groetjes, Conny

Judith zei

Tja zo gaat dat. En die muur????? PERFECT voor t betere show werk!!

Phyllis zei

Oh Betty, wat beeldig allemaal <3

Guusje, zei

Wat een plannen en wat mooi allemaal. Ik doe het ook steeds dat plannen maar vervolgens komt er niets van dus pak ik nu quilt voor quilt om af te maken. De kleine hexjes zijn zo mooi net als de muur die erachter zit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...