Pagina's

19 mei 2017

Brouage 2017

En als je dan toch in Nantes bent, 
waar jullie vast al heel veel foto's van hebben gezien,
dan is de weg naar Brouage, waar Patchwork France eens in de 2 jaar een 
grote expositie organiseert, gewoon 200 km naar beneden!
 De weg er naar toe was vol herinneringen aan kampeervakanties uit lang vervlogen tijden,
maar in Le Brouage waren wij nooit geweest.
Een klein dorp met een enorme fortificatie, allerlei gebouwen en ommuringen, 
ter bescherming tegen de zee?? of tegen de vijand??

Twee gebouwen hingen vol met prachtige quilts!
Ik laat wat foto's zien en details van de quilts.
Jammer genoeg heb ik geen namen van de maaksters, 
maar allemaal quiltsters van hoge klasse!



Bij deze quilt dacht ik 'leuk toch al die vierkantjes'..
tot er een lichtje ging branden..
Zo'n middenstuk met vierkantjes ligt hier ook nog ergens te wachten..
Het is de Antieke van Guute
Maar deze was af en hing prachtig te wezen in de oude Tonnellerie!

 Deze ringen kwamen mij ook bekend voor, in heel andere kleuren
heb ik ze vaker gezien. Heel verleidelijk om niet meteen te verzinnen 
welke stoffen ik zou gebruiken om ze te maken..
 Een lone star, met meer dan gewone interesse bekeken,
ik ben met sterren bezig en benieuwd hoe anderen de kleuren gebruiken..
zo dus!!

En hier dacht ik gelijk aan Marcha, die met een vriendschapsquilt bezig is,
waar iedereen zijn naam op schrijft , ook van deze blokken..


Een van de redenen om naar Le Brouage te rijden was deze quilt...
gemaakt door vriendin Will Vidinic en met banen van het meest 
prachtige Pruisische blauw dat je je maar kan voorstellen!

Zo mooi en toch ook zo eenvoudig, de stoffen doen hun werk
en Will heeft ze op sublieme wijze bij elkaar gezocht!

We hebben genoten van de quilts, het dorp, de zon, alles!!
De expositie is tot en met 11 juni 2017

8 opmerkingen:

Floor zei

Kan me voorstellen dat je er van genoten hebt.
Wat een schitterende quilts! Krijg je weer een hoog wilikookmakengevoel van :-)

not so zen -quilts in Paris zei

Dag Schatzie, ik wist niet dat het 200 km naar beneden was, pfff. Bedankt voor de veer in de kont en de groeten aan Ed! (maar hoe breng ik nu weer de voorraad pruisisch blauw op pijl hè??

Ageeth Dorsman zei

Je hebt mij zeker een plezier gedaan met de foto's van deze stuk voor stuk prachtige quilts! Ik heb ervan genoten; bedankt hiervoor!
Groetjes van Ageeth.

Judith zei

Je zou toch het liefst gelijk GAS willen geven!! MOOI!

Every Stitch zei

Wonderful photos - thank you! I love to see the hand quilting up close :)

Sylvia`s Quilts zei

Prachtige quilts heb je gezien en dat in "mijn" geliefde La Douce France.
Ik zie het helemaal voor me, het dorpje, de zon, de meestal imposante fortificatie. Als je geluk hebt een terrasje van misschien hooguit 6 stoelen, voor het plaatselijke café, waar ze met een pittige espresso serveren!
Genieten!
Groetjes Sylvia.

frameless mind zei

Wat geweldig om ook eens foto's van deze tentoonstelling op een blog te zien. Wat daar hangt is echt TOP! Ik kan blijven kijken naar de stofkeuzes die voor de verschillende quilts zijn gemaakt. Wat een kleur is dat Pruisische blauw. Wanneer je met deze stof aan de slag durft te gaan en dit het eindresultaat is dan hang je terecht in Le Brouage!! Mijn complimenten aan Will. Nogmaals dank voor deze prachtige foto's!!
Groetjes, Liliane

Phyllis zei

Beeldig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...