Pagina's

9 dec 2016

Knippen in een baafje...

Wat doe je dan met die baafjes (zie vorig verhaaltje..), was natuurlijk de vraag
en durf je daar de schaar in te zetten, in die antieke lapjes?

Het was even moed verzamelen..
maar ziehier het eerste Marker Diamantje:

Het prille begin van een nieuwe project: the Lancaster Diamonds,
maar met de baafjes en andere folklore stoffen erin,
worden het de 'Marker Diamantjes'

Nog niet zolang geleden kocht ik bij Wietske 4 meter roze spikkeltjes stof
voor de brede sashings.
En met die stof eenmaal in huis, zocht ik tussen mijn lappen
naar iets wat daar bij zou passen!
In het oorspronkelijke patroon zit ook veel geel, 
 in combinatie met rood en roze, doet dat mij aan de Marker klederdracht denken
en ineens wist ik waarvoor ik de baafjes kon gebruiken
Eigenlijk wilde ik met deze quilt pas beginnen als er wat andere 'dingen' af zouden zijn,
maar een klein voorproefje kan toch geen kwaad???!!!

*Making the Lancaster Diamond Sampler van Ann Parsons Holte

13 opmerkingen:

Quiltlia zei

Betty wat GEWELDIG leuk.Wat een mooie Baafjes heb je gekocht ,gelijk heb je meteen een proefje maken.
Groetjes Lia

Marja zei

De kop is er weer af,
en jij hebt gewonnen met wie-er-het-eerste-in-zou-knippen, dat wist ik wel:)
Wat een leuke bestemming voor de Baafjes!

Groet,

Else zei

Oh Betty dat worden schitterende Marker diamantjes

@nke zei

Dat kon niet uitblijven, wat een lieverdje gaat dat worden☺️

Anbnie zei

Prachtig met de Marker baafjes, wat ben je toch een kunstenares !

Floor zei

Die "kleine voorproefjes" die ken ik :-)
Maar het ziet er mooi uit. Goed hoor dat je de schaar in het lapjes durfde te zetten, vind het wel een beetje jammer, maar daar zijn ze natuurlijk wel voor.
Veel plezier met het volgende diamantje.
Groetjes,
Floor

Marja Rijnsburger zei

Wat een vrolijk geheel gaat dit zo worden met elkaar.
Groetjes Marja

Dorothy zei

What a massive project to start. I will watch your progress with much interest.

Phyllis zei

Beeldig!

not so zen -quilts in Paris zei

Schitterend!

Nifty Quilts zei

You are off to a beautiful start! The pattern will highlight those wonderful fabrics so well.

Bed, breakfast en quilts zei

Echt heel geschikt, de stif van de baafjes is prachtig in de diamonds!

Evelyne zei

Wat een prachtig Marker diamantje! Mooi met de Baafjes stoffen!

Leuk project Betty!

Lieve groetjes,
Evelyne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...