Pagina's

28 mrt 2015

Sarah Morrell Quilt

Na, ik denk 5 jaar.., is mijn eigen Sarah Morrell quilt AF...

Ik ben er helemaal blij van, want als je zolang met iets bezig bent 
(tussendoor is er ook nog aan andere quilts gewerkt hoor..) 
en je zelfs lang denkt...deze quilt komt nooit af..., 
dan is het een hele opluchting dat daar dan toch 
een pracht van een grote quilt aan de muur hangt!!!




Het laatste zetje is door Elly Prins gegeven, 
zij heeft mijn Saartje doorgequilt...
Ieder blok heeft zijn eigen steekjes gekregen,
met zoveel aandacht is dit gebeurd,
Ik had het niet beter kunnen wensen!

Het patroon is door Di Ford gemaakt, naar een antieke quilt.

Voor de oorspronkelijke quilt hebben quiltsters in 1843
ieder een blok gemaakt.
Het verhaal gaat dat het middenblok door Sarah is gemaakt.


Het beginnen met een quilt is altijd het allerleukste,
het afmaken is (bij mij..)soms een ander verhaal!

Gelukkig is mijn Saartje af en kan ik vol verbazing
naar de blokken kijken..
heb ik die gemaakt??



32 opmerkingen:

Rita zei

Nou hij is echt heel mooi Betty, heerlijk om naar te kijken. gr, Rita

Annelies zei

Wat een prachtig resultaat !!

Hester zei

Hij is prachtig geworden, kan me voorstellen dat je blij bent met het resultaat.

Annie zei

Het is echt een schitterende quilt, wat zal je hier blij mee zijn !!!

quiltingmieke zei

Piep hij is prachtig, heb een deel blokken klaar- liggen ik een grote pattiserie doos..
Zonde... Over na denken...knuf

Unknown zei

Wat is hij mooi geworden en ik begrijp het helemaal, want ik vind beginnen aan een quilt ook leuker dan afmaken.

Monica zei

Oh, wat is hij mooi gequilt, daar zul je zeker wel blij mee zijn.

Francis Gortmaker zei

Wat schitterend! Geeft weer inspiratie om met andere quilts verder te gaan! Inderdaad, beginnen aan een quilt is makkelijk (als bioloog is dat te verklaren: verliefdheidshormonen etc), doorzetten is moeilijker, maar wel de moeite waard!

Bed, breakfast en quilts zei

Yesssss!

Lida zei

Volgens mij lag hij toen als ufo in Schiebroek, wat heerlijk hem nu als affo te kunnen bewonderen! Fijn weekend,
Lida

Floor zei

Inderdaad ziet het er uit alsof allerlei quiltvriendinnen een blok mochten maken van hun eigen keuze. Zo veel verschillende blokken zitten er in, dus zal dat verhaal wel kloppen.
Maar het is prachtig geworden. Lekker afwisselend om te doen ook.
Fijn gevoel zo'n affo!

Marja zei

Prachtig geworden!
Lekker gevoel als er iets af is he?

Groet,

Tilly zei

Wat een prachtige quilt is het geworden Betty, en 5 jaar valt toch nog mee?
groetjes Tilly

Sjoukje zei

Heerlijk afwisselende quilt, goed gedaan! Enne, gefeliciteerd!
Groetjes,
Sjoukje

Merian zei

Mooi hoor, deze staat nog steeds op mijn verlanglijstje!!

Heleni zei

Oh wat zul je trots zijn en dat mag ook. Echt PRACHTIG!!

Marlies Mansveld zei

Wat is hij ontzettend mooi geworden. Daar mag je heel trots op zijn!

sylvia zei

Wat leuk dat je nog met zoveel plezier en verbazing naar je eigen quilt kunt kijken. Tis een pracht exemplaar!
liefs Sylvia

Elisabeth zei

Geweldig...heel mooi, daar mag je best trots op zijn! Fijn weekend, Elisabeth

Berna zei

Erg mooi Betty!
Goed weekend.

Joyce zei

Super...Supermooi! Heerlijk om Sarah nu te bewonderen EN te aaien :-) kan me voorstellen dat je blij bent met het resultaat. Veel plezier ermee!

Kleine Vingers zei

Wat mooi!!
Groeten

Klara's Quilthoek zei

Het is een heel mooie quilt geworden! Ik kan me voorstellen dat je er met heel veel trots naar kijkt!

audrey zei

What a fabulous quilt! Love the details.:)

Joan Ottevanger zei

Ze is wonder schoon wat een geduld werk voor al die prachtige blokken.

Hennie zei

Het resultaat is prachtig ! ! !

Fijne zondag Hennie.

Ageeth Dorsman zei

Wat een beauty is je Sarah Morrell geworden, Betty! Daar kun je echt trots op zijn en nu gelukkig volop van genieten. Mooie blokjes en ook heel mooi gequilt door die andere "Prins"; ze heeft haar zeker eer aangedaan.
Groetjes van Ageeth

Sis Voorn zei

Zeer mooi geworden, prachtig quiltwerk ook !

Evelyne zei

O, Betty wat is ze mooi geworden. Wat zul jij genieten van deze Beauty.
Prachtig quiltwerk ook. Ik hoop deze pracht nog een keertje in het echt te zien.

Groetjes, Evelyne

Ans zei

Prachtig is die geworden! Daar kan je weer trots op zijn!

Sabine.v zei

Een droom van een quilt! Zo een mooie kleurkeuze en het quiltwerk mag er ook zijn. Ik geniet mee. Is het al vijf jaar geleden dat ik hiermee gestart ben? (schaamrood)
Veel succes ermee.

Annemieke zei

Schitterend!!!! Ik heb een plaatje op mijn prikbord hangen van dit patroon, misschien ooit....Ook bij mij is beginnen geen enkel probleem, maar afmaken...pfff
Groetjes
Annemieke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...