Pagina's

9 jun 2013

chinees quiltje

Mijn zus en haar man hebben een fantastische reis gemaakt door China. Deze quilt kochten zij bij de Chinese muur voor 30 euro. Zij heeft verder niets met quilts, maar vond dit zo bijzonder, dat zij hem kocht.
Vooral de kleine friebeltjes, die op de blokken zijn genaaid, vond ze zo leuk. Het lijken wel piepkleine diertjes of zoiets... Alle blokken zijn met de naaimachine gemaakt en aan elkaar gezet, soms een beetje schots en scheef, maar de kleur knalt er echt vanaf. Er zijn allerlei soorten stof gebruikt, synthetische en katoen en zelfs de achterkant is helemaal samengesteld uit blokken.
Ik zocht op Google of ik iets meer over dit soort quilts kon vinden. En ik vond exact dezelfde quilt op dit blog.  En waarschijnlijk zullen er nog veel meer zijn, gekocht door de toeristen en dat begrijp ik best, zoiets leuks voor die prijs.
Ik zou hem waarschijnlijk ook niet hebben laten liggen, maar heb aan de andere kant medelijden met de maaksters, wat een werk en er dan zo weinig voor krijgen.... of is 30 euro voor Chinese maatstaven een heel bedrag?
De quilt roept bij mij allerlei vragen op, maar de symbolen zijn duidelijk: de kikker brengt welvaart, de draken zorgen voor kracht en de vlinder wenst je een lang leven toe.
En nu maar hopen dat dit ook voor de makers hiervan geldt!

12 opmerkingen:

Lida zei

Voor de makers waarschijnlijk een heel goed inkomen naast het werk dat ze al moeten doen, dus wel kopen en gewoon ervan genieten!
Groetjes
Lida

Steekjes en Stygn zei

Je hoopt in ieder geval dat de makers eerlijk betaald worden. Vermoedelijk zit er weer een "baas" achter die het grootstedeel krijgt. Maar leuk is hij wel.
Anje

Annelies zei

Wel leuk om naar de kleursamenstelling te kijken.

Tilly zei

Dat is inderdaad heel veel werk geweest. Wel leuk zo'n Chinees aandenken. groetjes

Evelyne zei

Als het een eerlijk bedrag is wat de maakster ervoor krijgt kunnen we hem met een gerust hart kopen.

Het is een leuke vrolijke quilt!

Fijne week, Evelyne

Guusje, zei

Mooie quilt en heel bijzonder.

Ineke M zei

hele leuke quilt en wat leuk dat je zus hem heeft gekocht
tja of het een eerlijke prijs is dat weet ik niet maar ik denk maar zo iemand is toch blij dat ze weer iets heeft verkocht, heel veel plezier ermee.groet Ineke

Anny zei

Tja, of het een eerlijke prijs is weet ik niet... wel dat dit soort quilts ook al 20 jaar gelden werden verkocht... voor ongeveer 20 dollar.
Ik zag de quilt op een tomatendag van Ted Storm.

mieke zei

Heel leuk en apart.
En voor dat geld mag je de scheve naadjes voor lief nemen.

Marjan zei

Wat bijzonder, Betty! Hij is schitterend van kleur.

hilde zei

ik dacht juist hetzelfde, maar 30 euro, alleen al de stofjes maar al dat werk...heel mooi en zou hem ook niet laten liggen.... natuurlijk smile

lheurebleue zei

intrigerend. ja, zo'n lage prijs geeft een dubbel gevoel: blij met het koopje maar medelijden met de maaksters ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...